Creștem frumos împreună! Educație și psihoeducație
Home
 

Ce este frumos, este și bun?!

…Mi-a rămas  în minte,  de copil,  o expresie ”Haina nu face pe om”…

Credeți?! Să fim sinceri, prima impresie e cea după înfățișare…da, judecăm oamenii după înfățișare, oricât de mult ne place să stipulăm că nu!…

Când întâlnim o persoană frumoasă, credem că respectiva persoană are însușiri pe măsura chipului, însușiri pozitive.

Nu acordăm nicio șansă oamenilor neatrăgători! Mereu, dintotdeauna, mare majoritate, tindem  să evităm persoanele grase, urâte, care nu știu să se îmbrace, pe handicapați, pe cei care arată bătrâni…Trist, dar adevărat!

Și ne mai mirăm,  chiar și pe vreme de criză, cum de  industria întreținerii frumuseții și tinereții(chirurgie plastică, săli de gimnastică, saloane de cosmetică)  e producătoare de bani?!…

De ceva timp mă preocupă limbajul trupului…sau mai bine zis comunicarea nonverbală, nonlingvistică,  dorind să trec dincolo de aparențe, să intuiesc puterea subcoștientului, să nu rănesc pe nimeni și să fiu eu însămi.

…Dialogul tacit al limbajului trupului…Din bătrâni se folosesc diverse expresii, veridice: ”Vorbele nu costă nimic!”, ”Ca să crezi, trebuie să vezi!”, ”Nu crede tot ce-ți trece pe la ureche!”…vorbe din bâtrâni sau adevăruri despre limbajul trupului?!…

Cercetătorii au descoperit că limbajul trupului este adesea mai relevant decât cuvintele!

Limbajul trupului este o componentă foarte importantă a comunicării între oameni!

Trebuie să privim dincolo de înfățișare și totul va fi mai bun – o căsnicie mai bună, prieteni mai buni, relații adevărate…

Dar nu uitați că trăim într-o lume în care aparențele fac legea: hainele la modă impresionează, vă vor ajuta să aveți amici mai mulți, să obțineți contracte, întâlniri și slujbe mai bune!!!…

Discriminarea după înfățișare începe ”foarte devreme” – din grădiniță! Copiii drăguți, îngrijiți, cu haine ”ochioase” sunt mai ”deștepți” decât colegii lor,  care sunt mai puțin agreabili. Tot cercetătorii arată că astfel, se pregătește terenul  pentru anticiparea realizării profesionale. Ulterior, profesorii văd inteligență și sclipire la copiii frumoși, prostie și ignoranță la cei neatrăgători….ceea ce duce la o răsturnare a scării valorilor, încă de timpuriu, ”elevând” frustrări și situații conjuncturale,  nu de bun augur.

CREDEM…multe credem, lăsându-ne ghidați de aspecte, înfățișări și ”aure”!

CREDEM că femeile frumoase sunt mai bine adaptate, mai receptive sexual, mai altfel! Credem că bărbații arătoși, atrăgători sunt făcuți să conducă, sunt mai sănătoși la  minte, sunt mai buni din toate  punctele de vedere.

Drept urmare, oamenii frumoși obțin mai mult, fără să facă  mai nimic! …Datorită acelui ”efect de aură„… de multe ori, în mințile noastre, un chip angelic înseamnă un comportament de înger și talente dumnezeiești! …Aparențele înșeală, nu?!…

Am urmărit pe You Tube, în urmă cu câteva zile o scenă care m-a impresionat până la lacrimi, aducându-mi implicit un sentiment de revoltă…un fragment din care veți realiza că aparențele înșeală!    Susan Boyle, participanta de 48 ani la British Got Talent 2009…o femeie deloc atrăgătoare –  prin prezență…subliniez asta –  a urcat pe scena de la British Got Talent… prezența ei pe scenă, primele cuvinte rostite au stârnit valuri de râsete, atât printre spectatori, cât și din partea juriului, totul până când a început să cânte….vocea ei răsuna triumfătoare, amețitoare, profundă, unică, dincolo de masa ce-o apostrofase cu câteva minute în urmă!….Aplauze, aplauze, aplauze, toată suflarea în picioare, toți cei care doar cu puțin în urmă hohoteau de râs, acum erau la extrema sublimului!…

M-a durut, m-a revoltat, m-a înfierbântat….atitudinea celor mulți!…dincolo de aparențe…mi-ar plăcea să fim mai puțin superficiali, mai atenți și mai profunzi!…

Păcat, acordăm timp, nervi, credit multor alte ”nevoi”, care nu se justifică, uitând latura cea mai importantă a omului!…

Să nu uităm că publicitatea exploatează efectul de aură de atâtea ori pe zi! Stelele de la Hollywood, ale sportului, supermodelele, care ne spun ce să mâncăm, ce mașini să conducem sau cum să fim!

Magazinele impozante  angajează persoane atrăgătoare care să le vândă produsele, restaurantele angajează chelnerițe drăguțe, pentru îmbunătățirea imaginii, indiferent cât de bine știu să servescă…vând o imagine, înainte de toate!

… Chiar și Susan Boyle a devenit, fizic, alta, pentru a putea rămâne în lumea muzicală… a fost o necesitate, nu o solicitare!…

Trăim într-o lume a aparențelor și asta ne ocupă tot  timpul?!…

November 20, 2012 This post was written by Categories: COMUNICARE SI NU NUMAI... No comments yet


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)