Creștem frumos împreună! Educație și psihoeducație
Home
 

Metoda stickerelor

Cum să dăm dulciuri copiilor, fără să ne certăm, părinți și bunici?
Prin metoda stickerelor

”Cum să dăm dulciuri copiilor fără să ne certăm, părinți și bunici?”

Dragi părinți și bunici, cum procedăm, ca să nu ne certăm, când copiii mănâncă dulciuri, prea multe, în compania bunicilor?

Minunat ar fi să urmărim planul câștig-câștig, în triunghiul copil-părinți-bunici.

În acest caz, să lăsăm bunicilor plăcerea de-a răsfăța copiii, amintindu-le de reguli – limite sănătoase – consecințe, chiar dacă vouă, părinților, nu vă surâde, tocmai pentru că vi se par reacții exagerate și poate distructive, cum ar fi excesul de dulciuri!

Nu puteți să vă transformați în bau-bau pentru copii, ”încurajând” bunicii să acționeze pe ascuns.

Astfel, adoptă, drag părinte, metoda stickerelor. 

 Metoda stickerelor are nevoie să fie implementată cu toate părțile implicate (copil-părinți-bunici)

 Aveți nevoie de stickere și un calendar.

Se vor stabili zilele pentru dulciuri, în perioada șederii copilului la bunici. Calendarul cu stickere va fi soluția funcționării triunghiului.

Copilul va avea acces la dulciuri, dar în anumite condiții, urmând un plan.

Părinții vor fi liniștitți, știind că se va urma un plan, fără dulciuri în exces.

Bunicii se vor simți utili, răsuflând ușurați, că nu se vor mai ascunde.

Stickerele vor fi puse chiar de copil, astfel, fiind parte integrantă din ”poveste”. 

Depinde de voi, adulții, cum gestionați!

Ideea este că cel mic va avea un obiectiv, aplicația stickerelor, ”contabilizarea” acestora și mai puțin dorința fizică și senzorială ”de-a se îndulci”.

Drag părinte, lasă bunicii să dea dulciuri copilului, chiar dacă e educațional-distructiv! :))

Astfel, bunicii vor simți și mai mult nevoia colaborării cu voi, părinții nepoților. 

Dragi bunici, țineți cont de calendarul săptămânal al dulciurilor pe stikere!

Părintele este figura educațional-constructivă, dar, din păcate, cu timp puțin.

Părinții vor educație sănătoasă, dar, din păcate, nu există timp suficient, să  insereze așa cum își dorește. Apelează la ajutorul bunicilor, știm bine cu frica-n sân, asta pentru că bunicii compensează cu nepoții, ce n-au putut cu ai lor copii, prin răsfăț exagerat, dulciuri, lipsa regulilor,  a limitelor, nemaivorbind de consecințe. 

Atunci, prin metoda stickerelor, de acord și conectați cu bunicii, un tabel al zilelor din săptămână și notat:

  1. a mâncat acadele la bunica, azi, deci, acasă, la mami și tati, nu mai mănâncă acadele.

”- Mama, pun stickerul acum. Am mâncat, azi, acadică la buni.

          2. nu a mâncat decât X dulciuri la bunica, atenție la calendar!

”-Mama, haide să verificăm calendarul!”

Tabelul săptămânal cu alegerea dulciurilor.

De comun acord, stabilite zilele dulciurilor.

Bunicii sunt mai atenți, cu timpul, la nepoți,  nu neapărat educativ-constructiv, dar mai atenți. Echilibrul e acesta: bunicii au timp, părinții nu prea! Bunicii exagerează cu anumite contexte, dar nu cu rea intenție, dimpotrivă!

Posibil, atitudinea bunicilor să nu fie pe placul părinților, dar acesta e echilibrul. Fiecare parte acționează conform propriului tipar educațional-comportamental, mai bun sau mai puțin bun, pentru ansamblu, parcursul și efectul, cele scontate, pe termen lung.

”Metoda stickerelor” cuprinde un set de reguli vesele: stabiliți zilele pentru dulciuri, într-un tabel săptămânal sau/și lunar, iar copilul aplică stickerul unde e cazul.

Copilul e ”actorul”, are o mare responsabilitate și tare-i place!

Drag părinte, responsabilizează-ți copilul și vei vedea ce încântat va fi, când va lipi stickerul. Lasă-l să-și aleagă culoarea. Poate cum a fost dulcele mâncat. 

A mâncat dulce la bunici, luni, a aplicat bulina pe luni; acasă, la părinți, fără dulce!

 Deja stabilitate, continuitate și asumare!

Astfel, nimeni nu se mai ceartă cu nimeni, de frustrări, nici vorbă!

Prin această prezentă metodă, toate părțile sunt implicate și fiecare dintre acestea e conștientă de rol și limită.

Bunicii sunt bucuroși că pot fi ”dulci”, fără să le securizeze nimeni toată ziua.

Părinții sunt bucuroși că nu mai ”înroșesc” obrajii bunicilor.

Copiii își asumă rolul cu tact și responsabilitate.

Ce le mai place rolul!

Deci, win-win!

Spor la ”dulcegărit” !

Drag cititor cu copii, dacă-ți place metoda, exerseaz-o și revino cu-n feed-back!

La tine, cum a fost?

Ține un ochi aproape, voi reveni cu alte ponturi pentru interacțiuni de succes, copil-părinte, copil-părinți-bunici!

Dacă nu ai copii de vârstă mică, dar ai prieteni cu copii de vârstă mică, distribuie pagina/link-ul!

Zi cu bun și bine!

October 2, 2020 This post was written by Categories: MEMORIILE UNEI MAMEUncategorized Tagged with:
No comments yet


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Top
error

Enjoy this blog? Please spread the word :)